Crítica de obra

Hernández Pijuan

Mariona Vilaseca Este es un comentario sobre el proceso de trabajo de Mariona Vilaseca, comentario que envio a petición de la interesada. Mariona Vilaseca fue alumna del “Taller de Especialidad de Pintura”, de la Facultad de Bellas Artes de la Universidad de Barcelona, al final de la década de los 90. En dicho taller yo impartia clases como Catedrático de Pintura. En aquellols años su trabajo fue intenso, especialmente en sus intervenciones, a menudo efímeras, directas sobre el muro. En […]



Irene Jimeno

Referents En lʼobra de Vilaseca hi ha un beuratge en les escriptures índiques com les Upanishads, en aquest projecte en concret en la Chandogya Upanishad, com també en la tradició simbòlica i metafísica del Vedanta. Podríem llegir entre línies de les obres de Vilaseca, les imatges dels diferents noms o formes de la representació de la divinitat, o la cosificació del mateix “motlle” per a designar la mateixa forma corpòrea, fent ressonància a la temporalitat de la matèria, dels cossos, […]



Oriol Pèrez i Treviño

No sabem definir amb precisió quan va iniciar-se la pintura contemporània. Si bé alguns historiadors situen el seu inici amb Moreau, uns altres amb Holbein i altres amb la pintura rupestre, la veritat és que, dient-ho amb paraules de Leopoldo María Panero, la pintura d’avantguarda és una estructura que crea amb els seus propis precursos. Pablo Picasso, a propòsit de la seva obra creativa, va afirmar que “jo no busco, trobo”. I Joahann Sebastian Bach, en un dels cànons enigmàtics […]



Darshan

Mariona Vilaseca and Kelvin Atmadibrata “. . . The eye is on fire; forms are on fire; eye-consciousness is on fire; impressions received by the eye are on fire.” Prince Gautama Siddharta 563-483 B.C. Darshan explores the spiritual element of sight which will be visualized through a ritual involving the fire element. It will be conceived as a performance piece and the installation will be created out of the residue of the fire ceremony. Both Mariona and Kelvin have contrasting […]



Teresa Blanch

Interioritat blava “Si entens cada gota de pluja i alhora entens la pluja sencera, ho entens tot”, amb questes paraules Mariona Vilaseca definia un treball artístic de prospecció analítica que va fer fa dos anys per al seu diploma dʼinvestigació de la Universitat de Barcelona. El text i unes petites imatges dʼestudi per al buidatge cromàtic del component aquós, acompanyaven una de les seves instal.lacions tridimensionals, constituïda per tres focus de llum suspesos que il.luminaven a mitja altura tres petits […]



Dharana

Mariona Vilaseca Dhâranâ desa bandhah cittasya dhâranâ Dhâranâ és fixar la consciència en un punt Yoga Sutra III.1 Dhâranâ és una invitació a realitzar una aturada en la nostra percepció habitual per situar la ment tan sols en l’obra. Observar les diferents peces que conformen Dhâranâ és possibilitar una experiència estètica que reclamarà de la contemplació de cadascú de nosaltres. El panorama de la creació artística, en els nostres dies, se’ns presenta dins una complexitat tan gran que sovint es […]



Xavier Melloni i Ribas

Coneixement per l’aigua i la llum 1 Els humans cerquem conèixer, perquè conèixer ens permet con-néixer, tornar a néixer a través d’allò que hem vist, palpat o sentit. En la contemplació d’aquestes litografies no és tracta tant del coneixement de la llum i de l’aigua i sinó d’obrir-nos a una captació més pregona d’on provenen aquests dos elements de la natura, mitjançant la seva evocació en la materialitat d’un paper, d’uns colors i d’unes formes. L’obra d’art és matèria capaç […]



Noticias en la web

Con frecuencia los medios han reseñado la obra de Mariona o actos que ha protagonizado o en los que ha tomado parte.

A continuación os presentamos una elección de artículos en los que se menciona la obra de Mariona Vilaseca: